Blauwschaapje in Quito

La ovejita Azul y la Mamita

Mama is aangekomen, veilig en wel, met een beetje vertraging, gistermiddag om 5 uur. Victor en ik stonden haar op te wachten en samen zijn we terug gegaan naar de residentie, waar het nu wel heel leeg is (alleen Jason en ik zijn nog over) dus mama slaapt in de kamer van Rosalie en Kaja.

Vandaag hebben we voor mama haar tour naar Galapagos gebooked, waar zij van 11 tot en met 15 juni een luxe boottour zal hebben (en daar een dagboekje bijhoudt voor later op de blog). Het was heel leuk om mama na 6 maanden, die eigenlijk heel kort voelden weer te zien. En dan nu, een debuut op blauwschaapje... een gastschrijver!

Zo achterblijvers, voor mij best al lang geleden om weer eens een verre reis te maken. Ik moet zeggen dat de vlucht best gemakkelijk ging. Ik had in Madrid mijn eerste slechte aankoop gemaakt van deze reis, want ik heb daar een internationale chip gekocht, alleen die werkt niet op de telefoon van Jan Paul. ik denk dat daar een beveiliging op zit. Dus we kunnen hem gebruiken voor wintersport. Het is erg lastig typen op een beetje vlooiig toetsenbord in Quito. maar het maakt dat je wel echt op reis bent.

Ik ben gisteren echt verwelkomd door Marjanne en Victor op het vliegveld. En Marjanne is erg bedreven in het niet teveel betalen voor taxi´s enz. De eigenaresse van de residentie kwam gisteren nog even goedendag zeggen en ik was best trots dat ik in ieder geval verstond dat ze zei dat Marjanne geweldig snel spaans had geleerd.

´s avonds zijn we gaan eten in hetzelfde restaurant (Boca del Lobo) waar Marjanne met Jan is geweest in de Gringo wijk en ben ik met Marjanne even naar haar favoriete poolbar geweest. Erg veel indaans en zuidelijke types die eerst Marjanne omhelsden en mij daarna enthousiast op beide wangen kusten. Het is een beetje of je in een film loopt. met al die lage huizen. De residentie is erg zuidelijk met een portico, de resten van een groot tv scherm wat tot verdriet van de eigenaresse is gestolen, en meubels die erg filmachtig aandoen. op Marjannes slaapkamer hangen vier geweldig leuke schilderijtejes die de eigenaresse zelf heeft geschilderd, ik ga proberen om die te kopen. Ze zijn in primitieve stijl geschilderd en ik vind ze geweldig.

Marjanne heeft me al veel verteld over haar leven hier en dat het veel indruk op haar gemaakt heeft hoe de andere kant van het leven eruit ziet is wel duidelijk. Ik heb met haar afgesproken dat ze die avonturen gaat verbeelden in een reeks blauwschaapje-boekjes die ze dan wil uitgeven en de opbrengsten gebruiken voor het helpen van mensen hier. ik denk dat het best een succes kan worden. Soms laat ze ook al merken dat ze ook verlangt naar dingen in Nederland en dat is goed want het afscheid zal zwaar zijn. Ik ben erg blij dat ik hier ben, om alles te beleven en om samen met haar afscheid te nemen van dit tropische paradijs.

liefs la mamita

Reacties

Reacties

jochem en katrien

Twee schaapjes in Quito! Erg leuk om al zo snel een verhaal te lezen van jullie beiden... Fijn te lezen dat 'Mamita' zo warm onthaald is. En geweldig dat Marjanne zo is ´ingeburgerd´ daar. Je hebt een grote betrokkenheid met het land en de mensen gekregen. Het idee van het boekje is goed. Daar weg gaan, is nu niet écht afscheid nemen, je neemt Quito mee en met je boekjes dien je een heel goed doel. We gaan je helpen hoor!
Liefs Jochem en Katrien

Oma Kiki

Bedankt voor jullie verhaal! Ik heb deze dagen meegeleefd en geprobeerd me voor te stellen hoe het weerzien in dat verre land zou zijn. Heel bijzonder voor Marjanne om alles wat zo thuis en dierbaar is geworden te laten zien. Ik had aldoor al gehoopt dat je iets met het blauwschaapje zou gaan doen. Eigenlijk heeft Germaine deze spannende reis daaraan te danken.
Liefs, Oma

Liesbeth

Hoi Marjanne en Germaine,
Veel plezier gewenst de komende weken! En sterkte met het afscheid nemen van dit heerlijke land en dit fantastische en avontuurlijke jaar.
Gisteren was het hier ook bijna tropisch: zon en 28 graden! Carel en Lennart hebben in Delft meegedaan aan hetzelfde hockeytoernooi en Lennart is kampioen geworden.
Voor Oma Kiki en Marjanne zijn twee stoelen gereserveerd bij de schoolmusical van Carel (28 juni).
Geniet van deze vakantie, wij volgen jullie op de blog,
namens de hele familie in Alphen,
Liesbeth

Sim downunder

Lieve Marjanne en mamacita,

Superleuk om weer eens wat te horen!
Ik ben blij dat jullie het allebei zo postief beleven!
Ik kijk er echt naar uit om eind augustus alle reisverhalen uit te wisselen!
MJ: Ik mis je lieverd!

Dikke kus
Sim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!